My startowaliśmy w biegu na 5 km, a Julia ....

Autor: Julia Więcław
 


W sobotę 25.06 odbyła się II Lubuska Konferencja Sportowa, w której uczestniczyłam prywatnie jako amatorka sportowa oraz służbowo jako dietetyczka i członkini stowarzyszenia Zielona Góro Zacznij Biegać. 
O tym wydarzeniu dowiedziałam się z innej konferencji, więc moim zdaniem była trochę mało nagłośniona, na co zwróciłam uwagę organizatorom. Program konferencji uległ zmianie, ze względu na mający odbyć się mecz Polska-Szwajcaria, co jest oczywiście zrozumiałe, choć szkoda, że nie udało się zrealizować zamierzonych punktów, np.  wspólnych ćwiczeń i konsultacji. 
Nie odbyła się również prelekcja Pani dietetyk, na którą głównie czekałam, aczkolwiek obiecano, że prezentacja, a może i nawet filmik z wykładem zostaną udostępnione uczestnikom. 
Prelegenci wygłosili bardzo interesujące wykłady m. in., dotyczące planów treningowych i przygotowania do zawodów, strategii jazdy rowerem, mikrobiotyki czy podejścia psychologicznego. Zwrócono uwagę na kwestie bardzo istotną dla biegacza, a często lekceważoną, mianowicie jego mięśni. W bieganiu nie tylko nogi biorą udział, ale właściwie każda część ciała i nad wszystkimi partiami  trzeba pracować , nie skupiając się tylko nad kończynami. Powiedziano również co to jest eksplozja podczas jazdy rowerem i jak ją uzyskać oraz w ogóle jak jeździć na rowerze szybciej i wydajniej. Bardzo ciekawą prelekcją było wystąpienie dwóch ultramaratończyków, którzy zdali relację ze swojego udziału w Biegu Rzeźnika i opowiedzieli z czym musieli się zmagać na trasie, jak się odżywiali i nawadniali. Uwagę zwróciło również ich przygotowanie do tych zawodów – jak na bieg wpłynęły treningi właściwie czysto „biegowe” w stosunku do biegania w mniejszym zakresie, a połączonego z kolarstwem i treningami siłowymi. Co ciekawe – tempo udało się trzymać podobne, ale w pierwszym przypadku wygrały płaskie odcinki i zbiegi, a w drugim podbiegi, ale i okres regeneracji przebiegał dużo ciężej. Wykład dotyczący kontuzji biegacza został niestety bardzo skrócony, na rzecz prelekcji o wynikach badań wpływu długości palców, a budowie ciała i sprawności fizycznej, co w mojej opinii było mało istotne i przydatne w praktyce.
Podsumowując, konferencja ciekawa i z potencjałem, oby następną udało się zrealizować zgodnie z planem. Na plus również zdrowe przekąski i losowanie upominków wśród słuchaczy, a że jedna trafiła do mnie, tym bardziej mi przyjemnie.